Історія візитки
Візитна картка - найпоширеніший і зручний спосіб повідомляти необхідну інформацію про себе. Вона стала необхідною частиною суспільної культури і має свою історію.
Прабатьками візитних карток були шкіряні та глиняні бирки з іменами і координатами купців і ремісників. У Стародавньому Китаї чиновники зобов'язані були мати при собі червоні картки. Вони були прості в оформленні - тільки ім'я, прізвище та займана посада.
Перша офіційна згадка про візитках відноситься до часів правління Людовика XIV. У Франції вона стала невід'ємним аксесуаром у представників Вищого суспільства. Маючи вид гральної карти з ім'ям візитера (від франц. «Vizite» - «візит»), візитка була знаком, уваги і поваги.
Перша друкована візитна картка була виявлена в Німеччині в 1786 році.
До України мода на візитки прийшла з Франції при Катерині II. Іменувалася «візитним квитком», і була представницьким символом знайомства. Відмінною рисою став гравірований орнамент химерні малюнки та герби власників.
При епосі мінімалізму візитки стають простими і лаконічними. Тільки прізвище, ніяких малюнків та іншої інформації.
Знову бурхливий розвиток візитних карток почалося в середині XIX століття з розвитком економіки. Візитки були чоловічими і жіночими, подружніми і похоронними, різдвяними і великодніми. З'явився звичай вказувати адресу, звання, чини і посада власника.
У кінці XIX століття з'являються конверти для візиток. Виникає нове оформлення: використовуються кольорові папери і різні шрифти, емблеми та орнаменти, гравірування та позолочення обрізів. Поступово формується норми етикету складання візитки.
На Заході існувало два види візитних карток: вертикальна і горизонтальна. Це значно розширювало можливості власника мати власну ексклюзивну візитку. Вертикальний формат візитної картки користувався широким успіхом в Америці і Канаді.
З приходом демократії мати візитні картки стало доступно всім. Інформація стала більш демократичною. Ввічливе нагадування про власника візитки змінилося на її престижність. Втративши старомодний стиль «візитного квитка», візитка стала стилем нових ділових відносин. Тепер вона барвиста і вміщає якомога більше інформації: емблеми та символи, товарні знаки і фотографії, малюнки гербів і прапорів. З'явилися подвійні візитки - тексти розміщуються як з лицьового, так і зі зворотного боку.
Візитка може використовуватися в інформаційних і рекламних цілях. Але головне її властивість протягом багатьох століть - показність!
Зараз нерідко можна зустріти буклети формату візитки - маленькі і зручні, їх завжди можна тримати при собі.
Не дивно, що на ринку реклами з'явилася реклама на візитних картках. Формат настільки зручний, простий і лаконічний! Людина вибирає потрібну візитку і вона залишається у нього в гаманці або візитниці, до запитання. Така реклама ненав'язлива і представницька, адже це не клаптик паперового оголошення, не шматок газети - це Ваша корпоративна візитка.
З плином часу візитні картки не втратили свого значення, а навіть набули нові функції. Тим самим ще міцніше закріпившись в нашому житті. Візитні картки є в кожній організації, у більшості працюючих людей. Якщо порівняти кількість випущених в друкарнях візитних карток і іншої поліграфічної продукції, виходить співвідношення 3:1. На один буклет чи листівку припадає 3 візитні картки!